Gästbloggare: Tommy Lundkvist (fp)

I höst kommer ni läsare kunna följa en rad olika gästbloggare. Under september ger vi rum åt representanter från Halmstads kulturnämnd. Vad finns i huvudet hos en kulturpolitiker? Denna vecka är det Tommy Lundkvist (fp) som får ordet.

För mig är kultur ett mycket vidsträckt begrepp. Det mesta i kulturväg är sådant som vi betalar med egna pengar. Skattebetalarnas pengar behövs för att komplettera kulturutbudet. En stor andel av kulturnämndens budget går till biblioteken. Det tycker jag också är den viktigaste delen i kulturnämnden och var också orsaken att jag ville sitta med i den nämnden. Jag är glad att stadsbiblioteket numera öppnas för bokutlåning från kl 8 vardagar istället för kl 10 som det var tidigare. Jag vill fortsätta på den linjen med ännu mer generösa öppettider. Förvaltningens försök med öppna närbibliotek även när personalen inte är där hoppas jag blir lyckat. Halmstads kulturinstitutioner håller hög klass. Nyligen fick stadsbiblioteket pris som bästa lättlästa bibliotek. Mjellby Konstmuseum omnämns ofta i riksmedia. Nu senast med den aktuella utställningen Woman.

Tommy Lundkvist (fp)

This entry was posted in Mjellby Konstmuseum, Uncategorized. Bookmark the permalink.

Leave a Reply

