Ett tomt rum med förväntan.

Hej allihopa!

Transportfirman har precis varit på Halmstads Konsthall och hämtat upp Tuija Lindströms utställning. Så nu är det alldeles tomt i lokalen.


Hej då!

Det är alltid lite ledsamt när verken lämnar oss. Jag har en benägenhet att förälska mig i verken och fantisera om hur dem skulle se ut hemma hos mig. *host*

 

TeamworkInnan verken kan lämnas över till transportörerna så ska dem packas in. Jag tycker att det är en ganska härlig stund. Man får en sista chans att säga hej då. Dessutom är vi alltid några stycken som packar, så det är en ganska naturlig stund att småprata med kollegorna om andra saker än vad som beslutats på vilket möte. En härlig ritual på nått sätt! Igår fick jag reda på att min kollega är väldigt förtjust i vampyrer och har lite svårt för p3-dokumentärer. Det hade jag nog inte fått veta på ett morgonmöte.

 

I morgon anländer nästa utställning, så lokalen får inte andas länge innan det är dags igen! Jag har inte sett nästa utställning i verkligheten, så jag är superspänd på att stifta närmare bekantskap den.

/Rebecca

This entry was posted in Halmstads Konsthall, Uncategorized and tagged , , , , . Bookmark the permalink.

Leave a Reply

